The Sims Medieval + Pirates & Nobles
Amerika'da en çok satan ve doğal olarak en popüler oyunu olan Sims efsanesi, bu kez Orta Çağ'a el atıyor. Her türden mesleği yaptığımız seride bir tek kral olmadığımız kalmıştı, onu da olmanın zamanı artık geldi ve geçiyor arkadaşlar ;)
 
Oyunun inanamayacağınız kadar detaylı olduğunu ve  alışana kadar biraz zamana ihtiyacınız olduğunu belirtmek isterim. Ayrıca günümüzde İngilizce bilmeyen maalesef The Sims Medieval da oynayamayacağa benziyor ;) Oyun bu kadar detaylı olunca haliyle bir Tutorial'la oyuna başlıyoruz. Karakterimize isim verip güzelce giydiriyoruz, daha sonra adım adım kamera nasıl hareket ettirilir, krallık işleri nasıl halledilir ve görev nasıl seçilir vs. gibi kısımlarını öğreniyoruz.

Karakterlerin kontrolü diğer Sims lere göre biraz daha kolaylaştırılmış. Acıkma ve enerji dışındaki ihtiyaçlar listeden çıkarılmış ve bu sayede oyunun daha akıcı hale geldiğini söyleyebilirim. Tabi gerçekçilikten ödün verildiğini düşünebilirsiniz ancak durum öyle değil. Bu iki ihtiyacın dışında bir de odaklanma özelliği var ve çevreyle olan etkileşimimize bağlı olarak odaklanmamız artıyor veya azalıyor. Bir hanım tarafından reddedildiğimizde moralimiz bozuluyor veya kötü bir yemek yediğimizde midemiz ağrıyor ve odaklanmamız zorlaşıyor. Odaklanma ne işe yarar? Görevleri başarılı bir şekilde yapmamız .

Karakter özelliklerinden bahsetmişken, karakterlerimizi yaratırken üç belirgin özellik seçmemiz isteniyor ve bunlardan ikisi bize artı olarak dönerken birisi karakterimizi olumsuz yönde etkiliyor. Örneğin macera seven ve doğaya düşkünlük artı bir özellik olarak yer alırken kana susamışlık veya sürekli acıkmak kötü bir özellik olarak yer alıyor. Artılar bazı görevlerde odaklanmamızı kolaylaştırıp başarı şansımızı artırırken eksi özelliğimiz odaklanmamızı zorlaştırıyor. Oyun Orta Çağ'da geçtiğinden biraz RPG havası verilmek istenmiş ki karakterimizin seviyesi ve tecrübe puanları var. Her seviye atladığımızda açılan görevlerden birini seçiyoruz ki bu görevlerin kapsamı oldukça geniş, balık tutma yarışmasında birinci olmaktan goblin avlamaya kadar uzanan bir yelpazede görev seçebiliyoruz. Tahmin edeceğiniz üzere görevleri tamamladıkça tecrübe puanlarımız ve seviyemiz artıyor, krallığımızdaki insanlar da bizi daha çok seviyor.

Tabi bir krallık kolay gelişmiyor, bir yandan görevleri yapmaya çalışırken diğer yandan krallığı geliştirmek için çalışıyoruz. Haritamız oldukça büyük bir alanı kaplıyor ve elde ettiğimiz kaynaklarla büyücü kulesinden kışlaya kadar çeşitli binaları yapabiliyoruz. (barracks'a baraka diyen bir nesilden geliyoruz hepimiz, kışla deyince garip gelebilir). Bu noktada oyunumuz serinin önceki oyunlarından ayrılıyor. Bina yapma kısmı yapılacak binayı seçmekten ibaret sadece, binanın şekline biz karar veremiyoruz ki ben önceki oyunlarda da bina yapmakla uğraşmazdım, o yüzden pek eksikliğini hissetmedim. Bu durum yine de bazı oyuncuları üzecektir ancak binayı dekore etme kısmı yerinde duruyor.

Haritamıza binalar eklendikçe Hero Sim denilen karakterleri yaratıyoruz. Bu karakterler eklenen binadan sorumlu oluyorlar ve görevler gerektirirse onları da kontrol edebiliyoruz. Örneğin bir görevde civarda görülmüş goblinleri bulup öldürmemiz gerekiyor ve tabi ki kral olarak biz gidip savaşmıyoruz, kışla komutanının kontrolü bize geçiyor ve goblin avına çıkıyoruz. Oyunun görevler dışındaki artılarından biri olarak, etrafımızdaki diğer krallıklarla bir yarış içinde oluyoruz ve zamanla bölgemizi genişletebiliyoruz. Bunu da yine bazı görevler sayesinde yapıyoruz ve genelde Sims oynarken bir süre sıkılıp "ne için uğraşıyorum" diyen insanlar için bu oldukça güzel bir özellik. Oyuna bir nevi senaryo katılmış oluyor ve oyunun oynanma süresini artırıyor.

Grafiklere gelecek olursak, yeterince iyi olduğunu söyleyebilirim. Tasarım güzel olmasının yanında sistem kaynaklarını kullanmada da oldukça başarılı ve optimizasyon gayet güzel halledilmiş. Video izlerken bile bombardıman uçağı sesi çıkaran fanım oyunu oynadığım sürece boyunca kedi gibi sessizdi (fazla abarttım, biliyorum). Karakter animasyonları ve çevre tasarımları da oldukça güzel hazırlanmış. Bazı alanlara geldiğimizde kamera kontrolü zorlaşsa da alıştıktan sonra çok zorluk çekmiyorsunuz. Oyunun belki de tek sorunu bazı bölgelere girememiz, ormana veya köy marketine gitmeye çalıştığımızda karakterimiz yolun üzerinde kayboluyor, bir süre sonra da çıkan diyalog ekranlarına göre oyun yönlendiriliyor. Son zamanlarda incelediğim oyunların çoğunda sesler atmosferi tamamlayamıyordu ancak Sims Medieval'dan beklendiği üzere müzikler oldukça başarılı. Oyunun atmosferini gayet güzel bir biçimde tamamlıyorlar ki insan bazen hiçbir şey yapmayıp sadece müzikleri dinlemek istiyor. Orta Çağ müzikleriyle yakından ilgilenen birisi olarak Sims Medieval'ın bu açıdan övgüyü hak ettiğini söyleyebilirim.

Genel olarak her şeyden bahsettim sanırım, şayet kısıtlı zamanda eğlenmek için oyun oynuyorsanız Sims Medieval'a bulaşmamak sizin için en iyisi olacaktır ;) Ayrıca oyundaki İngilizce ihtiyacının gerekli olduğunu önceden de belirtmiştim. Günlük konuşma seviyesi yeterli ama yine de oyuna tamamen kendinizi kaptırabilmek için yeterli. Görevlerin tasarımları ve diğer kralıklıklarla olan ilişkiler oynanabilirlik üzerinde oldukça güzel bir etki bırakıyor, ben masa başı FRP oyunlarında aldığım tadı Sims Medieval oynarken de aldım. Sesler ve grafik tasarımları da dönemi yansıtmakta oldukça başarılı. Her ne kadar oyuna ön yargıyla yaklaşsam da Sims Medieval üzerinde oldukça uğraşılmış ve detaylarla bütünlüğü sağlanmış mükemmel bir oyun ve yeterince zamanınız varsa oyundan zevk almamanız imkansız diyebilirim.


Oyun Özellikleri
Firma         : Electronic Arts
Türü           : Simulasyon
G. Tarihi   : 2010
Sürümü    : v1.15
   
Mac OS     : 10.5.8 +
islemci      : Intel Core Duo 2.0 GHz +
Bellek        : 2 GB RAM
Grafik        : 256 MB
Hard Disk : 5.6 GB
Oyun Görselleri
mac oyunlarõ