Homefront
Mücadelenin halk tarafından sürdürülen bir direniş olması, çaresizlik atmosferinin iyi şekilde yansıtılması ve Amerikan milliyetçiliğinin çok başarılı bir şekilde kullanılması, bunun yanında başarılı ‘multiplayer’ sistemi, Homefront’un artılarından.
 
Suudi Arabistan ve İran arasında savaş çıkar. Yaşanan petrol sıkıntısı nedeniyle fiyatlar inanılmaz derecede artar. ABD petrol sektöründe yaşanan olumsuzluklar sonunda finansal krize girer, süper devlet eski gücünde değildir artık. 2018’e gelindiğinde Kore, Japonya’yı işgal eder ve Japon hükümeti teslim olur. Yıllar geçtikçe Kore büyümeye devam eder, ordusu genişler ve güçlenir. Birleşmiş Milletler bile dağılmıştır. Dünyayı kaosa götüren ‘kötü çocuğun’ tek bir hedefi Amerika Birleşik Devletleri’dir. Kore yeni teknolojisiyle uydu üzerinden kullandığı bir silah sayesinde, ABD üzerindeki tüm elektronik cihazları devre dışı bırakır. İşgal başlar ve önce Havai, sonra San Fransisco işgal edilir. ABD ordusu dağıtılır ve ülkenin orta batı bölgesi ele geçirilir. Artık savaş Amerikan halkının evinin önündedir, ‘Homefront’tadır. Başlangıcın güzel hazırlandığını söyleyebilirim, ama Kuzey Kore yerine Çin veya Rusya kullanılsa inandırıcılık daha güçlü olabilirdi. Konuya hakim olduktan sonra, esas oğlanımız Robert Jacobs’ın gözlerinden görmeye başlıyoruz dünyanın yeni halini. Birkaç saniye geçtikten sonra kapımıza işgalin Kore için güvenli olmasını sağlamakla görevli Koreli polisler kapımızı çalıyor. Ve bizi alıp götürüyorlar. Jacobs’ı diğer tutukların da bulunduğu bir otobüse koyuyorlar, bundan sonrasında sadece camdan çevreyi izlemenizi tavsiye ederim. Düşman askerleri sivil halkı ne hale getirmiş onu görebilirsiniz, hem de inanılmaz yoğun bir dram atmosferi içinde. Eşi ellerinden alınan insanlar, kuytu bir köşede askerler tarafından dövülen siviller, ve en önemlisi küçücük çocuklarının gözleri önünde öldürülen anne ve baba. Çocuğun ağlarken çıkardı sesler hala kulaklarımda, anne ve babası vurulduktan sonra onlara koşması ise gözlerimin önünden gitmiyor. Daha önce böylesine bir etkileme politikası görmemiştim bir oyunda. Daha önceleri Rusya’da girmişti ABD’ye Modern Warfare 2’de, ancak orada sivillerin çektiği acıları görmemiştik ve ABD kuvvetleri hala ayaktaydı. Homefront ise halkın nasıl çaresiz ve güçsüz olduğunu gözler önüne başarılı bir şekilde seriyor oyunun daha başında. Yani o görüntüleri gördükten sonra kendinizi bir anda savaş alanında hissediyorsunuz ve oyun başlıyor.
THQ çok başarılı bir politika izlediği apaçık ortadadır. Homefront’u CoD ile rakip göstermeleri bir yere kadar getiri sağlamıştır. Ancak daha sonra oyunu oynayanlar, yüksek beklenti içinde olduklarından büyük bir hayal kırıklığına uğradılar. Böylesine bir pazarlama stratejisi ön sipariş rakamlarını arttırmış olabilir ancak oyunun CoD’a rakip olduğunu temelsiz bir şekilde söyleyip sundukları için, oyuncular tarafından oldukça eleştirildi. Çünkü bu oyunu MW 2 veya Black Ops’la, Battlefield BC 2 kıyaslanamazlar, aynı seviyede oyunlar değiller. Kaos Studios Unreal Engine 3 ile geliştirmiş Homefront’u, aslında bu motorla hazırlanmış birçok başarılı yapım var. Homefront'ta karakterlerin fizik modellemelerini beğensem de değişmeyen yüz ifadeleri, botoks operasyonundan yeni çıkmış izlenimi veriyor ;) Işıklandırmaların, özellikle gölgelerin ve patlama efektlerinin diğer kısımlara göre çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Görsel açıdan fena değil aslında Homefront, ancak teknik detaylar ve çevre etkileşimi biraz göz ardı edilmesi, yapımın iyi FPS’ler karşısında bir adım geride kalmasına neden oluyor. Diyalogların ve çevredeki ses efektlerinin iyi olduğunu söylemeden geçmeyeyim, özellikle börtü böcek, en basitinden sallanan salıncağın çıkardığı sesler oldukça başarılı yansıtılmış. İstiyorum ki hep böyle huzurlu bir ortamda kalayım, hiç çatışma çıkmasın, silah sesi duymayayım. Optimizasyon konusunda da fena değil yapım. Homefront’un çok oyunculu modunun, senaryo modundan çok daha iyi olduğunu düşünenler var. Aslında gerçekten de iyi yapılandırılmış bir ‘multiplayer’ tecrübesi sunuyor. ‘Team Deathmatch’ ve ‘Capture and Hold’ olmak üzere iki farklı oyun modu var çok oyunculu sistemde. Kore Kuvvetleri ve Amerikan ordusunun kapışmasına sahne oluyor, yani senaryodaki halk kuvveti yok, zaten adil olmazdı o zaman. Birçok oyunda olduğu gibi burada tecrübe puanları, level atlama ve ekipman geliştirme imkanına sahip oluyoruz. Tabi Homefront’u farklı kılan nokta, kazanılan puanların anlık fayda sağlayanlar ve genel gelişmeye dayalı olarak ikiye ayrılması. Oyun esnasında kazanılan radar sistemi, insansız hava desteği ve bunun gibi silahlar sayesinde hem kendinize, hem de takım arkadaşlarına destek sağlamış oluyorsunuz. Hava destekleriniz düşman tarafından patlatılabildiği gibi, size yardım ettikleri süre kısıtlı, daha sonra baterileri bitiyor.
Multiplayer modda 32 kişiye kadar oynanabilen devasal haritalarda, Battlefield’taki gibi araç kullanma imkanı sunuyor ve bu özellik yapımı gerçekten iddialı konuma getiriyor. Tank, helikopter ve daha ufak tefek araçları kullanabiliyorsunuz yapımda. Yine Battlefield’taki gibi takım arkadaşlarınız bu araçlara binebiliyor, ve biriniz sürücülük görevini yaparken diğeriniz ölümcül saldırılarda bulunabiliyor. En güzel kısmı ise, ölmüş ve oyuna girmek için bekleyen takım arkadaşlarınızın, eğer bir araçtaysanız o araç içinde yeniden doğma seçeneklerinin bulunması. Bu sayede etrafta kimseyi aramak zorunda kalmayacaksınız. Kaos Studios, THQ’nun yaptığı iddialı açıklamaları kaldırabilecek, MW serisi veya Battlefield ile rekabet edebilecek bir yapım hazırlayamamışlar. Homefront’u FPS türünün liderleriyle kıyaslamak ve büyük beklentilerle oynamak yerine, farklı bir kurgu ve deneyim olarak bakmak gerekir. Mücadelenin halk tarafından sürdürülen bir direniş olması, çaresizlik atmosferinin iyi şekilde yansıtılması ve Birleşik Amerika milliyetçiliğinin çok başarılı bir şekilde kullanılması, bunun yanında başarılı ‘multiplayer’ sistemi, Homefront’un artılarından. Farklı bir kurgu ve senaryo gerçekten iyi sunulmuş.


Oyun Özellikleri
Firma         : THQ
Türü           : Strateji
G. Tarihi   : 2011
Sürümü    : v1
   
Mac OS     : 10.5 +
islemci      : intel Core 2 Duo +
Bellek        : 2 GB
Grafik        : 256 MB
Hard Disk : 7.2 GB
Oyun Görselleri
mac oyunlarõ