Stronghold 3
Artık gece gündüz geçişleriyle bizlere heyecan veren Stronghold 3 sanki bitmez bir gün stratejisi yerine gece gündüz geçişleriyle artık gece saldılarını düşünmemize olanak sunuyor…Özellikle oyunun CEO'su Simon Bradbury yeni sürümden beklentileri çok yüksek.
 
2001 yılında oyuncularla buluşan Stronghold serisi, RTS türüne getirdiği farklılıklar ve konseptiyle diğer oyunların arasından sıyrılmayı başarmıştı. Özellikle ek paketi Stronghold: Crusader ile birlikte yıllarca oynandı ve online olarak da hala oynayanların bulunduğunu söyleyebiliriz. Nasıl bir Age of Empires, Warcraft kitleleri bulunuyorsa bu oyunun da belli bir fan kitlesi var. Fakat oyunun değişmeyen yapımcısı FireFly bizi Stronghold: Crusader' dan beri hayal kırıklığına uğratmaya devam ediyor. 2005 yılında gelen Stronghold 2 beklentileri karşılayamamıştı.

Stronghold 2'den sonra oyuna fantastik öğeler katan Stronghold: Legends oyunu gelmişti ve önceki oyundan da beterdi. Bitti mi? Bitmedi, FireFly Studios devam etti... Neredeyse 10 sene öncenin oyunu olan Stronghold Crusader'i yamayarak Strongold Crusader Extreme diye bir oyun çıkardı, evet 2002 yılının grafikleriyle. Gerisi mi? Suskunluk... Ta ki 2010 yazına kadar, yapımcı firma FireFly Studios Stronghold'un devam oyunu olan Stronghold 3'ü duyurdu. Yapımcı aynıydı fakat dağıtım şirketi değişmişti ve Stronghold fanları hala ümitli, hala ilk Crusader oyunu tadında bir yapım bekliyor.

Bilindiği gibi Stronghold'u rakiplerinden ayıran çok önemli birkaç faktör bulunuyor. Diğer oyunlarda eşine rastlayamadığımız kaynak toplama-üretim zinciri ve feodal orta çağı yansıtan özgün kale savaşlarıyla farklı bir seri oldu daima Stronghold. Üçüncü oyundan son haberleri ise Gamescom ile birlikte aldık. Oyunun yapımcıları öncelikle hatalarını kabul eder vaziyette, yani önceki oyunlarda yaptıkları yanlışları görüyorlar ve bu oyunun serinin en iyisi olacağını söylüyorlar. Tabii ki satış stratejisi olarak bunu diyeceklerdir, ama başlangıç için bence bu da güzel.

Öncelikle oyuna baştan bir fizik-grafik motoru yazılmış ve oldukça gerçekçi olduğu belirtilmiş. Ekran görüntülerine bakınca her ne kadar grafikler günümüz yeni nesil oyunlarından daha geride gözükse de, ben bunu her zaman ikinci plana atıp oynanabilirliği tercih etmişimdir. Evet grafik motoru demiştik. Yapımcı firma kısacası fizik öğelerinin üstüne oldukça eğilmiş gibi gözüküyor. Çevre ile tamamen etkileşim halinde olabileceğimiz Stronghold 3'te gerçekçi biçimde her şey yıkılıp yok edilebilecek, askerlerin animasyonları oldukça gerçekçi... Bütün bunların yanında oyun 90 derecelik kamera açılarıyla sınırlı da kalmayacak. Binaları istediğimiz biçimde, istediğimiz gibi inşa edebileceğiz ve artık içlerini daha detaylı olarak görebilme imkanımız olacak.

Yenilikler bu kadarla sınırlı kalmıyor. Artık oyunda gece-gündüz savaşları da mevcut. Her ne kadar bu bir döngü halinde işlemeyecekse de yine de iyi tarafından bakmak gerek. Kısacası bazı bölümleri gece, bazılarını ise gündüz oynayacağız. Gece bölümlerinde düşmanları görmek zorlaşacağından, bunun için meşaleli birimler ve yanan samanlar kullanacağız. Bütün bunların yanında savaşlarda düşmanlara çeşitli tuzaklar kurabileceğiz ve ürkütücü aksiyonlara girebileceğiz. Yanan ormanlar, hazırlanmış tuzaklar ve özellikle düşmanın üzerine mancınıklar yardımıyla attığımız ölü hayvanlar oldukça ilginç duruyor. Kısacası "uçan inek" gerçek oluyor. Ayrıca düşmanın üzerine önce kızgın yağ döküp, sonra alevli okla ateşler içinde bırakmak da oldukça vahşi gözüküyor. Bu arada yeni oyunla birlikte sanırım ilk oyundan tanıdığımız Wolf karakteri geri dönüyor.

Her zamanki gibi, Stronghold 3'de de iki farklı campaign seçeneği bulunuyor; Askeri ve Ekonomik. Military Campaign'e girdiğimizde, daha çok savaş yapıyoruz ve oyun bu şekilde ilerliyor. Economic Campaign'de ise Leydi Catherine yönetiminde kalemizi genişletiyoruz, üretim yapıyoruz. Güzel ve farklı bir alternatif, savaşmaktan sıkıldığınızda bir diğerine geçebiliyorsunuz yani. Bunların yanında bir de Free Mode seçeneği bulunuyor. Burada da seçtiğimiz bir harita üzerinde istediğimiz gibi şehir inşa ediyoruz. Bir nevi, Ortaçağ Simcity diyebiliriz. Üretim üzerine odaklanıyoruz ve tüm yapılar açık durumda. Stronghold 3'e yeni başlayanların da yararlanabileceği bir seçenek kısmı olan tutorial kısmını bitirdikten sonra son olarak, tarihi savaşların oynanabileceği bir bölüm de oyunun içinde sizleri bekliyor olacak.


Oyun Özellikleri
Firma         : FireFly
Türü           : Strateji
G. Tarihi   : 2011
Sürümü    : v1
   
Mac OS     : 10.6.3 +
islemci      : Intel Core 2 Duo +
Bellek        : 4 GB
Grafik        : 256 MB
Hard Disk : 4.2 GB
Oyun Görselleri
mac oyunlarõ