Company of Heroes
Oyundaki dinamikler, 2. Dünya Savaşında geçen atmosferi ve diğer oyunlara nazaran rakibe isabet etmeyen kurşun,ok,top güllesi vs. silahların rakibi yine öldürebilmesi prensibini ortadan kaldıran yapısı beni bu oyuna bağlayan en büyük unsurlardı…
 
Normandiya çıkartmasıyla senaryo görevlerine başlanan oyunda, oyuncu, görevin niteliğine göre piyade mangası olan "Able" ile veya hava indirme mangası olan "Fox" ile görevleri tamamlamaya çalışmaktadır. Oyunun içerisinde birbirlerini izleyen senaryolar sonunda, müttefiklerin Fransa'yı Alman işgalinden kurtarması işlenmektedir. Relic ve THQ ikilisinin elinden Company of Heroes serisine yeni bir tat katmaya hazırlanıyor. İkinci Dünya Savaşı oyunlarına bakış açımızı tümüyle yenilen Relic, bu kez de kendi yarattığı bu seriye farklılıklar kazandırmak konusunda sınırları gerçekten zorlayacak gibi. Company of Heroes ile bizleri geleneksel RTS dünyasından uzaklaştıran Relic,geliştirdiği bu ek paketi ile birlikte oyuncuya daha aktif bir rol yüklemeyi planlıyor. Bina kurmak, fazla birim basmak, rush yapmak, kaynak toplamak gibi RTS dünyasının kalıplaşmış kavramlarını bir kenara itip, haritanın her yerine adım basmamızı zorunlu kılan, kurduğumuz 3-5 kişilik bir kahraman takımıyla oyunun seyrini değiştirmemize olanak veren ve adeta bir taktik strateji oyunu olan COH ile farklılığı başaran Relic'in kısa zaman sonra çıkacak olan Company of Hereos: Tales of Valor isimli ek paketi ile yine İkinci Dünya Savaşı'nı PC ekranlarına taşıyabilecek mi merakla bekliyoruz.

Günümüzde piyasaya sürülen oyunların çoğu klasik oyun anlayışının dışına çıkmaya çalışıyor. Zamanında oyun piyasasını sarsmış ve artık bir efsaneleşmiş bir oyun Fallout serisinin son oyunu Fallout 3 dahi, RPG etiketinden sıyrılmaya çalışarak oyuncuya belki de daha fazla aktif rol yüklemek adına FPS tadında hazırlanmış bir oyun olarak karşımıza çıkmıştı. Ubisoft'un Tom Clancy's End War oyununda da bununla karşılaştık. Tıpkı Fallout 3 öncesi oyunun hayranlarının beklediklerini bulamayacaklarının dile getirildiği gibi COH fanları için Tales of Valor'un oyuna getireceği yeniliklerinin oyunun RTS yapısı bozacağı konuşulmakta. Bunun nedeni Relic'in seriye bu ek paketle getireceği yenilikler. Oynamak için COH gerektirmeyen bu yeni ek paket, sadece bir birime odaklanmamızı sağlıyor. Yani oyun alanındaki bir tank ve mürettebatının yönetimi bizde olacak Tales of Valor'da. Relic'in oyun anlayışında böyle bir değişikliğe gitmesinin temelinde onlarca araç ve birlik yerine yalnızca bir birim yönetmenin oyunu tam manasıyla taktik savaşına dönüştüreceği fikri var. Aynı zamanda RTS'nin hızlı oynayanın kazandığı diğer oyuncuların ağzı açık baktığı bir oyun olmaktan çıkarıp, taktik üretenin kazandığı ve oyuncunun bir RTS oyununda kendini oyunun bir parçası olarak hissedebilmesinin sınırlarını zorlayacak.

Company of Heroes serisinin ek paketinde, üç yeni campaign ile birlikte geliyor. Oynayacağımız bu üç campaign'nin yanında yeni bir tank kontrol sistemini tecrübe edeceğiz. Tabi bu yeni sistemde söz konusu 2. Dünya Savaşı olunca bu savaşın en korkutucu tankı King Tiger'ı kullanmadığımız bir oyun yapılması düşünülemezdi. Tiger Ace isimli campaign'de bir alman tank mürettebatının yönetimini ele alacağız. King Tiger'ımızla birlikte küçük bir Fransız kasabası içerisinde çeşitli görevler üstleneceğiz. Tank mürettabatınız savaş alanındaki silahları kullanabilecekler. Çünkü campaing modunda bazı görevlerde mürettebatımız tank dışında kalacak ve bizim görevimiz onların savunmasını yapmak olacak. Campaign içerisindeki görevlerin bazıları aynı haritada geçecek ve bu haritadaki binalara verdiğimiz zararlar diğer görevlerimizde aynen korunacak. Gerçekleştireceğimiz görevlerde müttefik ordularından diğer askerleri de göreceğiz ancak bunları direkt olarak kontrol edemeyeceğiz. Oyunla gelecek olan değişiklik, oyuncuyu çok fazla birimden ziyade tek bir birime yoğunlaştırarak oyuncuyu oyuna dahil etme ve taktiksel stratejiyi ön plana çıkarmak üzerine kurulu. Kontrol edemediğimiz müttefik birimlerine etkimiz dolaylı yoldan olacak. Ya düşmanları birlikte yenebilmek için çaba sarf edecek yada müttefik tanklarımızın parçalara ayrılması için katalizör olacağız.

Tales of Valor'un getireceği tank kontrol sitemi ''direct-fire'' olarak isimlendiriliyor. Bu sistem ile tankı ve namlusunu etkin olarak kullanma yetkisi tamamen sizin elinizde oluyor. Klasik RTS anlayışında olduğu gibi tanka emir verip yok etmesini sağlamak yerine, FPS oyunu lezzetinde tankı kendimiz yönetiyor ve fare imlecimizi kullanarak bir tık ile tanklarını yerle bir etmek serinin gelişimi açısından çok nitelikli bir gelişme olmuş. Tankımızın güçlü topunun iki farklı ateşleme seçeneği ve iki farklı mermi çekirdeği olacak. İlk mermi seçeneği düşman tankları için büyük korku olurken ikinci mermi türü binalar, piyadelere karşı etkili olacak. Arkamıza yaslanıp emirler yığdırmaktan daha fazla olarak ani ve oyuncuyu oyuna çeken daha kişisel kararlar vermek zorunda kalacağız. Yukarıda bahsettiğim gibi oyun üreticileri artık klasik anlayışlarından sıyrılıp oyuncuya oyunun kontrolünü vermeye çalışan bu değişim Company of Heroes serisi ile sizlerle buluşuyor.

İlk oyunla birlikte artık kaynak toplamıyor yerine kontrol noktalarını ele geçirerek mühimmat, benzin ve insan gücü sağlıyorduk. Tales of Valor'da ise artık kontrol noktalarını kullanmayacağız. Artık düşman birimlerini ve araçlarını havaya uçurmanın eğlencesi , oyuncuya mühimmat ve benzin olarak geri dönecek. İlk oyuna nazaran değişen bir diğer unsur ise doktrin seçenekleri yerine tank mürettebatımızın özel yeteneklerini kullanacak olmamız. Komutan, mermi yükleyen piyade, sürücü ve makineli tüfek piyadesinden oluşan dört kişilik tank mürettebatımızın her birisinin farklı özel yetenekleri olacak ve bunlar sadece bir görev boyunca geçici olarak kullanımda olacak.

Birkaç yıl öncesine kadar ek paketler ana oyuna birkaç yeni ırk ya da görev ekler ve inanılmaz olarak yorumlanırdı. Relic ilk ek paketinde yaptığını ikinci eklentisinde de gerçekleştirerek başlı başına oyun olabilecek bir yapım biz Mac kullanıcılarına sunuyor. Tarihi, realizm ile birleştiren, aksiyon türünü gerçek zamanlı stratejiyle harmanlayan Company of Heroes:Tales of Valor, 2009 baharında çıktığında oyun dünyasının dikkatini yine üzerine çekecek gibi görünüyor. Başarılı olan bir RTS oyununa biraz aksiyon entegre edilmesi oyunları ne kadar gerçekçi ve etkileyici olduğunu göreceksiniz.

Oyunda belli başlı iki takım var; Almanya ve Amerika bulunuyor. Almanlar daha çok ağır silahlar (tank, roket atarlar vb.) üzerinde duruyor. Amerika ise piyadeler (bazookalı askerler, çeşit çeşit piyade upgradeleri(yükseltme vb.) üzerinde duruyor. Aman Amerika'nın piyade üzerinde durması sizi üzmesin. Bu piyadeler upgrade dediğimiz şeylerle tankları bile uçurabiliyor (bazooka, yapışkan bombalar ve benzerleri ile).

Amerika birlikleri:
Engineers: Amerika ordusunun mühendisleri ve istihkam sınıfı.
Riflemen İnfantry: Amerika ordusunun standart askerleri.
Ranger Infantry: Bir hafif piyade özel operasyon gücüdür.
Heavy Machine Gun Squad: Amerika ordusunun ağır makineli silah grubu.
Sniper: Amerika ordusunun keskin nişancısı.
Mortar Team:Amerika ordusunun havantopu takımı.
Paratroopers: Amerika ordusunu paraşütçüleri.

Alman Birlikleri:
Pioneers:Alman ordusunun mühendisleri ve istihkam sınıfı.
Wehrmacht Grenadiers: Alman ordusunun standart askerleri.
Stormtroopers: Alman ordusunun saldırı askerleri.
Axis Sniper: Alman ordusunun keskin nişancısı.
MG42 Heavy Machine Gun Team: Alman ordusunun MG42 markalı ağır makineli silah grubu.
Mortar Team: Alman ordusunun havantopu grubu.
Axis Knight's Cross Holder: Alman ordusunun taktikçi ve güçlü grubu.


Oyun Özellikleri
Type Here
Oyun Görselleri
mac oyunlarõ