World of Warcraft: Cataclysm
Eğer bundan 50 yıl sonra bir oyundan bahsedilecekse, o oyun World of Warcraft'tır! Yapımın yeni ek paketi WOW: Cataclysm'i enine boyuna mercek altına aldık…
 
Blizzard firması World of Warcraft’ın elde ettiği büyük başarının ardında, sahip oldukları oyun başlıklarını sıraladığımızda üç isim söyleyebiliyoruz. Bu da yaptıkları işe ne kadar değer verdiklerini gösteriyor. Sadece kaliteli iş çıkarmakla kalmıyor, kullanıcılarının ihtiyaçlarını, merak ettikleri ve istedikleri özellikleri de dikkate alarak oyun tasarlıyorlar. Bu konuda zirve yaptıkları oyun da herkes tarafından bilinen World of Warcraft'dır.

6 sene kadar önce World of Warcraft ile ilk tanıştığımız zamanlarda gecemiz gündüzümüze karışmıştı. Şimdiki gibi kullanımı kolay da değildi. Görevi teslim edeceğimiz karakteri bulana kadar göbeğimiz çatlıyordu. Ne Battleground vardı ne de Honor puanı. Saatlerce haritanın bir o yanına bir diğer yanına koşup duruyorduk. Şimdi dönüp baktığımızda dünya kadar vaktimizi boşa geçirdiğimizi görüyorum. Çünkü zamanla gelen yamalar ve ek paketlerle hem oynanabilirlik seviyesi yükseltti hem de oyuncunun daha rahat seviye atlamasını, görevleri daha kolay tamamlamasını sağlayacak özellikler eklendi. Hani hep derler ya, “Şimdiki nesil çok şanslı” diye, ben de WoW oyuncuları için aynı cümleyi kuruyorum. Oyuna 2005 yılında başlamış olanların yaşadıkları sıkıntıların, vakit kayıplarının hiçbiri artık yok ve WoW evrene dahil olmak artık hiç olmadığı kadar kolay oldu.

World of Warcraft: Cataclysm ile gelen yeniliklere baktığımızda, karakterimizin maksimum seviyesi 85’e çıkarıldığını görüyoruz. Hatta rekortmen oyuncuların büyük bir azimle oyuna saldırması ve beş saat gibi inanılması güç bir sürede 85. seviyeye erişmesi olumsuz bir tablo yaratabilir, ancak gerçek WoW oyuncuları bilir ki, asıl oyun maksimum seviyeye ulaştıktan sonra başlar. O yüzden 85. seviyeye ulaşmak kısa vadeli amacınız oluyor ve bunu başardığınız anda asıl göreviniz başlıyor. Cataclysm’deki hikaye gereği tüm haritanın baştan yaratıldığını biliyoruz. Daha doğrusu, haritanın epeyce değiştiğini söyleyebilirim. Kimi bölgelere su bastı, kimi yerlere de yeni binalar eklendi. Yıllardır WoW dünyasında bulunan insanlar için tüm haritaları bir kez daha dolaşmak için de bir sebep doğmuş oldu. Hatta sırf yenilenen haritaları görmek için dolaşarak Achievement bile açabilirsiniz. Üstelik bunun için çok da güzel bir sebebiniz var; uçan binek hayvan kullanabilme imkanı! Yenilenen harita sistemi ile cüzi bir para ödemesi yaparak, Azeroth topraklarında uçan binek hayvan kullanabilme hakkına erişiyoruz.

Yeni eklenen haritalardan üçü; Vash'jir, Twilight Highlands ve Mount Hyjal, ilk göze çarpanlar. Bunlardan Vash'jir isimli su altı haritası oynanışı epeyce değiştiren bir yapıya sahip. Bugüne kadar hep kısa süreli su altı görevleri yaparken, şimdi saatler, hatta günlerce su altından çıkmadığımız oluyor. Hem oynanışı değiştirmesi hem de görev çeşitliliği açısından bu haritanın getirisi büyük. Diğer haritalar için ise söyleyebileceğim özel bir şey yok. Yeni harita, yeni görevler ve yeni mekanları barındırıyor. Cataclysm ile birlikte yeni ırkların neler olacağı konuşulup duruyordu ve 2 ilginç ırk oyuna eklendi: Goblin ve Worgen. Benim favorim olan Goblin ırkının oyuna eklenmesi zaten beklenen bir şeydi. Hikayenin en özel karakterlerinden olan, teknolojik çözümleri ve para konusundaki hassasiyetleri ile Goblin ırkının Warcraft evreninde yeri zaten ayrıdır. Cataclysm ile de hak ettikleri yere ulaşıyorlar diyebilirim. Goblin’i seçen oyuncular, yarış pistini andıran Kezan haritasında oyuna başlıyor, Paladin ve Druid haricindeki tüm sınıfları seçebiliyor. Burada teknolojik icatları ile ilginç görevleri yerine getirirken, inceden esprililer de dikkat çekiyor. Banka önündeki kuyrukta bekleyen Goblinlere araçla çarpıp, hepsini dört bir yana fırlattıktan sonra, yeniden koşa koşa sıraya girdiklerini gördüğünüzde daha iyi anlayacaksınız.

Diğer yeni ırk olan Worgen ise bizim deyimimiz ile Kurt Adamları temsil ediyor. Alliance tarafının yeni ırkı olan Worgen'lar, Gilneas isimli yeni haritada başlıyor ve Paladin ile Shaman sınıfları dışındaki tüm sınıflara dahil olabiliyor. Worgen karakteri yaratırken, karakterimizin hem insan halini hem de kurta dönüşmüş halini görebiliyoruz. Yeni ırkların haricinde oyuncuları etkileyecek bir diğer değişiklik ise eski ırklarla daha önce seçemediğimiz sınıflardan bazılarını seçebilecek olmamız. Örnek olarak ne kadar garip olsa da bir Tauren Paladin yaratabiliyoruz. Irkların dışında artık bir de Arkeoloji yeteneğine sahip oluyoruz. Bu yetenek ile yeraltındaki değerli cisimleri gün yüzüne çıkarabiliyoruz. Bulduklarımız genellikle, hikayeyi tamamlayıcı bilgileri içeren cisimler olurken, düşük ihtimalle de olsa epic itemlere ulaşabilme ihtimalimiz var. Ben henüz karşılaşmadım, ama insanı meraklandırmıyor da değil.

Blizzard öyle bir taktik uygulamış ki, Wrath of the Lich King ek paketine sahip olup da  Cataclysm almayacak oyuncuları mükemmel bir pazarlama taktiği ile, “Almak zorunda değilsin, ama kesin almalısın!” diyorlar resmen. Neden mi? Bir kere, iki sene boyunca zindandan zindana koşup, epic set’ini tamamlamaya çalışan ve bu uğurda büyük emek veren kullanıcılar, Cataclysm haritalarına geçtiği anda sudan çıkmış balığa dönüyor. Öyle ki, sıradan bir görevden verilen ödül eşyası bile, yıllarca uğraşıp almayı başardığınız eşyanızdan daha güçlü oluyor. Hal böyle olunca, benim gibi 80 olup oyunu bırakmış ve 1.5 sene hiç oynamamış biri bile, Cataclysm’de birkaç görev yaparak, Lich King’de epic set tamamlamış biri kadar güçlü olabiliyor. Yeni haritalar daha detaylı ve daha derli toplu duruyor. Cataclsym görevlerinde en çok dikkatimi çeken, zincir görevlerin sıklığını söyleyebilirim. Yan yana duran iki NPC’den iki görev alıp onları yapıyor, aynı NPC’lere geri dönüyor ve yeni görevleri alıyoruz. Zincir görev tamamlandığında, deminden beri sessiz sakin duran üçüncü NPC bir anda görev vermeye başlıyor. Kısacası, o bölgede kaç görev yapacaksanız, bu görevlerin tamamı, birbirine bir şekilde bağlı. Birini bitirmeden diğerini alamıyoruz. Bana göre bu sistem çok akıllıcı bir hamle olmuş ve haritanın bir ucundan diğerine defalarca gidip gelmeden kurtuluyoruz. Öte yandan kimi görevleri, NPC’ye geri dönmeden tamamlayabilme şansımızın da olması büyük bir vakit kaybını engelliyor.

Görevleri yaparken, yaratıkların dirilme sürelerinin çok kısa olması dikkatinizi çekecektir. Bu olay, daha önce de karşımıza çıkan bir özellikti, ancak Cataclysm’de öyle bir hale gelmiş ki, daha yaratığı öldürüp üzerindeki eşyaları almaya fırsat bulamadan, ikinci, hatta üçüncü düşman ile burun buruna geliyorsunuz. Bu olay, benim gibi Death Knight oynayan biri için sorun değil belki, ama diğer sınıflar bu sistem yüzünden boş yere ölebiliyor. Elbette bu sistemin iyi yanları da var. Mesela bir boss’u kesmek için eskiden sıra bekler, gizli bir yerde saklanır, yaratık dirildiği anda herkesten evvel kapmak için hemen saldırırdık. Bu sefer ise yaratıklar o kadar çabuk diriliyor ki, başkasının önce öldürmesine aldırmıyorsunuz, çünkü hemen yenisi karşınıza çıkıyor. Aynı boss’un cesetinden 10 tane yanyana görürseniz şaşırmayın. Cataclysm eklentisi ile oyun farklı bir çehre kazanmasına rağmen asıl büyük farklılık, elde edilen eşyalar ile karakterlerimizin, önceki ek paketlere nazan çok daha fazla güçleniyor olmasında yatıyor. Şöyle bir örnek vereyim, set tamamlamış ve tüm buffları açık bir Paladin, Lich King’de 50k hayat puanına sahipken, 85 olduğunda, sadece görevlerden çıkan sıradan eşyalarla buff’sız 100k hayat puanına sahip olabiliyor. Aynı şekilde, benim oynadığım Death Knight karakteri de sadece 82. seviye olmasına rağmen önceki hayat puanını ikiye katladı. Bu sayede 85’e bir kere ulaştınız mı, önceki ek paketlerin zindanlarında terör estirebilirsiniz.

World of Warcraft, MMORPG dünyasında önemli bir mihenk taşı olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. İster hoşlanın ister hoşlanmayın tek bir gerçek var; Blizzard, WoW ile resmen para basıyor. Ne yalan söyleyelim hakkını da veriyor. Sürekli kullanıcının işine yarayan, oynanabilirliği yükseltici sayısız yenilik yayımlıyor, oyunu canlı tutuyor. Hal böyle olunca, insanlar verdiği paranın karşılığını aldığını düşündüklerinden, yeni bir ek paket çıktığında da gözü kapalı alıyor. Cataclysm’de de bu oldu diyebiliriz. Bir ek paketten ne bekliyorsanız, Cataclysm’den çok daha fazlasını veriyor. Sizler de gerçek bir WoW oyuncusuysanız, zaten çoktan oyunu almış, kurmuş, hatta 85. seviye bile olmuşsunuzdur. İlk kez başlayan biri için zaten yapılacak tonla görev bulunuyor, ama Lich King’den sonra oyunu bıraktıysanız, Cataclsym eklentisi ile oyuna geri dönmeniz için yeterince sebebiniz var.


Oyun Özellikleri
Type Here
Oyun Görselleri
mac oyunlarõ