Command & Conquer III Tiberium Wars
Gerçek aktörler tarafından hazırlanmış ara videoları ile nam salmış seride Tiberium Wars bu sıfatı daha çok perçinliyor.
 
Command & Conquer 3 gerçek zamanlı strateji türünde bir efsanedir. Hikâyenin en son halkası Firestorm’un olası zamanından yaklaşık 16–17 yıl sonrasından devam ediyor. 2047 yılının dünyasında artan tiberium kaynakları ekosistemi bozmaya başlamıştır. GDI, bozulan dünya ekosistemini zararlarına göre üç farklı bölgeye ayırmıştır. Varolan yaşam alanlarını koruyabilmek ve bozulan ekosisteme sahip bölgeleri temizlemek adına işe koyulur. Son Tiberium savaşından sonra gücünü yeniden toplayan Nod teröristleri GDI’ın Philadelphia’a da ki merkez üssüne nükleer bomba atması ile kaçınılmaz III. Tiberium savaşı böylece başlamış olur. Yine GDI-Nod kapışması sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Artık davetsiz misafirlerimiz var. Gerçek aktörler tarafından hazırlanmış ara videoları ile nam salmış seride Tiberium Wars bu sıfatı daha çok perçinliyor. Lost dizisinin Sawyer’ı Josh Holloway’i, Battlestar Galactica’dan Tricia Helfer’i ve Grace Park’ı, GDI generali olarak Michael Ironside’ı, Jennifer Morrison’u ve tabi ki oyun dünyasının en karizmatik keli Kane’i canlandıran Joseph Kucan’i gördüğünüzde afallamayınız.

Ara videolarda gerçekçiliği sağlamak adına uğraşıldığını hissedebiliyorsunuz. Merkez üssümüzden gerekli talimatları alırken, aniden gelen bir saldırı sonrası hemen haber bültenlerini izlemeye koyuluyoruz. Spikerin kan revan içinde olayları aktarmaya çalışması, canlı yayında uzmanlara bağlanılması gibi olabilecek tüm incelikler videolara yansıtılmış. Serinin diğer oyunlarına nazaran videolar oldukça uzun tutulduğu gibi, temposunun kaybolmaması adına da gerekli makyajlamalar yapılmış. GDI ve Nod videoları arasındaki atmosfer farkının iyi seçilmiş oyuncu kadrosuyla da desteklenmiş olması, iki Campaign’in de oynanabilirliğini arttırmış. Ayrıca oyun içerisinde harita ekranından Josh Holloway ve Jennifer Morrison’un zırt pırt çıkıp gaz verdiğini de hatırlatalım. Gerçi Sawyer ve Kane ikilisi Nod kampanlarını ilk tercih yaptırsa da, Jennifer Morrison’u pardon GDI kampanyasını yabana atmamak lazım. Ancak gönül Lost’tan Kate’i görmek isterdi. Hikayemiz 2047 yılında geçiyor. Artan Tiberium kaynakları dünyanın yok olmasına sebebiyet vermektedir. Dört bir yana yayılan toksin maddeler yaşanmaz hale gelen dünya üzerindeki insanlara zor anlar yaşatmaktadır. Bu duruma karşı harekete geçen Global Defense Initiative (GDI) örgütü, hem dünya üzerindeki Tiberium kaynaklarını düzene sokmak hem de sürekli kargaşa çıkaran idealist terörist grubu NOD kardeşliğine karşı da mücadele etmek için uğraşmaktadır. Tüm dertler bununla da kalmıyormuş gibi bir de son bölümlere yaklaştığımızda fark edeceğimiz büyük bir yaratık saldırısı da baş gösterir. Dünyadaki Tiberium maddesini kaynak olarak kullanmak isteyen üçüncü bir ırkın ortaya çıkması işleri iyice kızıştırır. İster GDI isterseniz de NOD’lar ile ilerleyin mutlaka Scrin isimli yaratık ırkına karşı mücadele edecek ve zamanı geldiğinde de bu yaratıkları kontrol edeceksiniz.

Command & Conquer 3’te temel anlamda yapmamız gereken hızlı biçimde hammadde toplamak ve seri biçimde asker üretip düşmana ilk saldıran taraf olmak. Her zaman olduğu gibi enerji ve tiberium kaynaklarını kullanarak binalarımızı üretiyor, askerlerimizi eğitiyoruz. Daha evvelki oyunlarda bulunan mantık aynen geçerli; ilk saldıran kazanır. İster senaryo modunda isterseniz de skirmish modunda olun mutlaka hızlı hareket etmeli kaynakları verimli kullanmalısınız. Gereksiz asker üretmek yerine ırkınızın güçlü birimlerini üretene kadar ekonomik açıdan düzene girmeyi hedeflemeniz daha mantıklı olur. Command & Conquer 3’te dikkat çekici özelliklerden biri aynı anda birden fazla bina üretimi yapmamıza imkân tanıyacak bölümlerin oluşturulmuş olması. Güç jeneratörlerinden iki tane üretmek istiyorsanız önce üretim tuşuna basıyorsunuz. O hazırlanırken hemen 2. üretim etiketine tıklayıp diğer binanızın üretim emrini verebiliyorsunuz. Binaları üretmeden haritaya yerleştirmenize izin verilmiyor. Önce üretimi tamamlamalı ardından da haritadaki yerini belirlemelisiniz. Fazla bina üretip enerjiniz azalırsa gücünüz tükeniyor ve elektrik yetersizliğinden haritayı göremez hale geliyorsunuz. Bu durumda hayati önemi bulunmayan binaların elektriğini kesmeniz mümkün. Böylece güç jeneratörü yapana kadar vakit kazanabiliyorsunuz. Gerektiğinde binaların elektriğini kesmek için sağ üst köşedeki elektrik simgesine tıklamalısınız. Aynı mantık ile istediğiniz binanın tamiri için de emir verebiliyor, kaynağınız tükendiğinde ise tek tuşa basarak binayı satıyor ve paraya dönüştürüyorsunuz.

Campaign’ler ile Washington DC’den Sydney’e, Amazon’dan Mısır’a kadar savaşmadığımız yer kalmıyor. Serinin diğer oyunlarında olduğu gibi elimizde birkaç ünite ile görevi tamamlamaya çalıştığımız, köprüleri havaya uçurarak savunma yapmaya çalıştığımız ya da bunlara benzer birçok farklı görev her zamanki gibi mevcut. GDI ve Nod senaryoları arasındaki senkron da oldukça güzel ayarlanmış. GDI ile oynarken örneğin Pentagon’u savunurken, Nod kampanyasında aynı haritada Pentagon’a saldırıyorsunuz. Gelelim davetsiz misafirlere: The Scrin. Bu mekanik böceğimsi ırk iki tarafında düşmanı konumunda bulunuyor. General Kilian Qatar (Tricia Helfer) tarafından komuta edilen uzaylı misafirlerimiz ilerleyen bölümlerde karşımıza çıkıyor. Bu ırkı, hem GDI hem de Nod senaryolarında muhakkak alaşağı etmemiz ve yeri geldiğinde de yönetmemiz gerekiyor. Daha önce dünyanın üç farklı bölgeye ayrıldığını söylemiştim. Bozulan ekosistemin durumuna göre mavi, sarı ve kırmızı bölgelere ayrılan dünyada kırmızı bölgelerde ikamet etmekte olan misafirlerimiz, başlı başına oynanabilir olsa da maalesef kampanyası bulunmuyor. Serbest oyunda (Skirmish) taraf olarak seçmek mümkün. Taraflar arasında denge sağlanmak adına, onda olan bunda da olsun, şekli şemali farklı olsun demek yerine, her tarafa üstün özellikler verilmiş. Generals’de bu sağlanmaya çalışılsada pek başarılı olunamamıştı ancak EA Tiberium Wars’da oldukça iyi iş çıkarmış. Olması gereken binalar aynı şekilde her tarafa verilse de, savunma kulelerinden başlayan farklılık tüm ünitelere yansımış. Ünite tasarımlarında ki orjinallik, GDI’ın yasallığını, Nod’un manyaklığını ve The Scrin’in ilginçliğini inanılmaz bir şekilde yansıtmış.

Oyunda alıştığımız arayüz kullanılsa da ufak tefek değişikliklere gidilmiş. Yeni olan düzenleme aynı anda birkaç bina üretimine izin verilmiş. Yine aynı şekilde fazladan dikebileceğiniz eğitim binaları ile birden fazla üniteyi aynı anda üretebilmek mümkün. Böylece sizin hızlı bir şekilde üs ya da ordu oluşturmanızı köstekleyebilecek sorun ortadan kaldırılmış oluyor. Ama merak etmeyin, Tiberium sizi yeteri kadar engelleyecek, özellikle ilerleyen bölümlerde arkadaşlar. Ayrıca arayüz, ünitelerin dizilimini ayarlayabilmenizi sağlayan alttaki bir bar ile daha kullanışlı hale getirilmiş. Üniteleri seçtiğinizde çıkan sağ alttaki kısmı kullanarak seçili ünite üzerinde geliştirmeler (upgrade) yapabilmeniz ya da sahip olduğu özelliği kullanabilmeniz mümkün. Görev yapıları ise tüm stratejilerle aynısı. Hammadde üret, askerlerini geliştir, yeni kaynakları ele geçir ve düşmana saldır. Elbette kimi zaman bina üretimine önem vermek yerine sadece eldeki askerlerle saldırı yapmanız gereken ya da hayatta kalmayı başarmanız gereken bölümler de bulunuyor.

Alıştığımız tüm C&C taktiklerini serinin üçüncü oyununda da hayata geçireceğiz. Yine binaları ele geçirip askerlerimizi içerisine yerleştirerek sokakları koruyacak, dev tanklarımızı üreterek düşman binalarını yerle bir edeceğiz. Ekranın sol bölümünde düzenli olarak çıkan ek asker yardımı ya da bombardıman özelliklerini akıllıca kullanarak savaşta avantajlı duruma geçebiliyoruz. Fazla asker üretip düşmana saldırmaktansa elinizdeki askerleri verimli kullanıp rütbe atlamalarını sağlamanız büyük önem taşıyor. Görevler; ana görev, alt görev ve hatta daha alt görev şeklinde sıralanıyor. Bölümlerin oynanış süresini uzatmak adına yapılmış olsa bazen alt görevler çok daha eğlenceli olduğundan es geçmemenizi tavsiye ederim.


Oyun Özellikleri
Firma         : Aspyr
Türü           : Strateji, Savaş
G. Tarihi   : 2008
Sürümü    : v1.04
   
Mac OS     : 10.4 +
islemci      : PowerMac, Intel +
Bellek        : 256 MB
Grafik        : 64 MB
Hard Disk : 6.5 GB
Oyun Görselleri
mac oyunlarõ