Far Cry II
Önce masum masum adamızda dolaşırken, işin içine özel askerler ve yaratıklar giriyor. Neyse ki adada yanlız değiliz, kurtarmamız gereken bir CIA Ajanı var. Kadın ve güzel. Yoksa o ada çekilmezdi :)
 
Oyuna başlamadan belirtmek isterim ki video görüntüler BINK video formatında ve çok kaliteliler. Oyuna başlar başlamaz, hemen size kısa bir bilgi veriliyor. Biz yelkenlimizle dolaşırken, birisi tarafından batırılıyoruz ve kendimizi tuhaf bir yerde buluyoruz. Neyin ne olduğunu anlamaya çalışırken, bir telsiz görüyoruz ve telsizdeki adam bize direktifler vermeye başlıyor. Bizi tanıyor da. Biz onun söylediklerini yapmaya başlıyoruz ve işler karışmaya başlıyor. Önce masum masum adamızda dolaşırken, işin içine özel askerler ve yaratıklar giriyor. Neyse ki adada yanlız değiliz, kurtarmamız gereken bir CIA Ajanı var. Kadın ve güzel. Yoksa o ada çekilmezdi :)

Kontroller, her zamanki gibi. Yürüme, zıplama, ateş etme, sağa ve sola eğilme gibi hareketlerden başka, silah atış modunu değiştirme, gece görüşü, eğilme, sürünme gibi hareketler de var. Işık ve dürbün de ayrı bir olay. Dürbün çok yararlı. Çünkü etrafa baktığınız zaman, düşmanları işaret ederek işinizi bir hayli kolaylaştırıyor. Çünkü yoğun bitki örtüsü arasında askerleri görmek o kadar da kolay değil. Kontrollere alışmak zaman almıyor dediğim gibi. Herşey çok kolay. Ama oyun zor. Bu yüzden bir denge sağlanmış. Sizi zorlayan kontroller değil, düşmanlar. Oyundaki araç kullanımı da çok iyi yapılmış. Minik jiplerden dev gibi kamyonlara kadar seçenekleriniz olacak. Minik jeep'lerin yolu kavrama olayı mükemmelken, ağır bir taşıt aynı hissi uyandırmayacak. Ağırlık hissini çok iyi ayarlamışlar. Oyundaki minik detaylar, çok harika. Bir kere süper modellenmiş dev bir adadasınız. İç ve dış mekanların hepsi bu adada oluşturulmuş. Çok gerçekçi iç ve dış mekanlar var. Herşey tek bir parça olsa bile, genel bölüm değişikliklerinde, bir süre yükleme yapılıyor. Ada çok büyük olduğundan, hafıza dayanmıyor haliyle. Ormanda etrafta çeşitli havanlar dolaşıyor. Renkli papağanlardan sineklere, çeşitli kuşlardan böceklere kadar herşey düşünülmüş. Denizin içinde balıklar da var ki, bu saydığım hayvanların hepsini öldürmek de mümkün. Hatta öldürdüğünüz hayvanlar havadaysa yere düşüyor ve saatler sonra geldiğinizde bile yine aynı yerde görebiliyorsunuz onu. Adamımız suya girdiği zaman yavaşlıyor ve derinleşince de yüzmeye başlıyor. Yüzerken ellerini kullandığını görebiliyorsunuz. Suda ateş edemiyorsunuz ve fazla suyun altında kalırsanız, attaya gidiyorsunuz. Space ile suyun altında nefesinizi tutma gibi bir olayınız var ki, bu baloncuk çıkmasını sengelliyor ve sizi düşmanın görmemesini sağlıyor. Bazı bölümlerde suyun altından gizlice ilerlemeniz gerekebiliyor.

Oyunun en güzel yanlarından birisi, bir görevi yapmak için çeşitli yollardan gitme imkanınızın olması. Mesela bir bölümde, bize telsizle direktif veren adamla buluşmamız gerekli ve bir tepede oyuna başlıyoruz. İstersek yürüyerek patikalardan onca yolu yavaş yavaş gidebiliriz, istersek hemen yandan veya başka yerden jeep alıp gidebiliyoruz veya hemen ilk başta bulunan planör ile de uçarak gidebiliyoruz. Ben ilk denememde karşıki dağa çakıldım ama diğer denememde başarıya ulaştım. Ayrıca bu aletle adayı dolaşmak oldukça eğlenceli. Görevleri böyle çeşitli şekillerde ve alakasız yollardan yapmak çok eğlenceli oluyor. Bir görev için inanılmayacak yollar mevcut. Ben hemen hepsini denemeye çalıştım ama sanırım hala göremediklerim var.

Grafikler bir harika. Herşey mükemmel modellenmişler. High detay seviyesi ile Ultra High seviyesi arasında fazla fark yok. Sadece abartı su efektleri, sudaki gerçekçi yansımalar ve silah ve bezeri yüzeyler üzerindeki tam gerçek gölgeler fark ediyor. Öyle ki, bir ağacın bütün yapraklarının gölgesi silahınızın üzerine düşüyor. Güneşe doğru bakarken, aradan bir kuş geçerse, ki ben bakarken tesadüfen geçti, tam anlamıyla gerçek bir görüntü oluşuyor. Aynı zamanda dikenli teller veya kare kare olan demir zeminler arasından güneşe veya başka bir ışık kaynağına baktığınız zaman da, gerçek yansımaları ve lens flare efektlerini görebiliyorsunuz. Grafik konusunda size sayfalar dolusu yazı yazabilirim. Dış mekanlardan hemen iç mekanlara bakalım. İç mekanlar da, dış mekanları aratmıyor. İçerisi daha dar alanları içerdiğinden, birazcık içiniz kararabilir ama herşey mükemmel tasarlanmış. Parlak zeminlerden ışıkların yansıması harika olmuş. Isı veren makinelerde, bulanıklaşma efekti kullanılmış ki, bu da hoşuma gidenler arasında. Kurşun delikleri de gerçekçi. Ayrıca, iç veya dış mekan olsun, gördüğünüz her cismi itebiliyorsunuz. Bir fıçıyı devirip, onu iterek yüksek biryerden aşağıya atabiliyorsunuz veya bir yoldan aşağıya gönderebiliyorsunuz. Eğer bunlar suya düşerse, su etrafa saçılıyor, dalgalanmalar oluşuyor. Su zaten ayrı bir güzellik. Kıyıya dalgaların vurması mükemmelden de öte. İnsan oturup da izlemek istiyor. En yüksek detaylarda, suyun üzerinden herşey aynen yansıyor. Bu diğer parlak zeminler için de geçerli.

Adamımız fazla dev olmadığından, yanında 4 adet silah taşıyabiliyor. Bunun bir tanesi bıçak ve pek kullanışlı değil. Diğeri tabanca, oldukça iyi. Kalan 2 slota da tüfekler ekleyebiliyorsunuz. Roket atar ve benzeri ağır silahlar da eklenebiliyor tabi. Ben MP4 kullandım hep, çok memnundum. Sniper da, açık alanlarda çok işe yarıyor. Ama bitki örtüsünün arasından, düşmanı seçmek zor oluyor. Düşman derken, biraz yapay zekadan bahsedelim. Düşman olması gerekenden de zeki gibi. Aslında zeka demeyelim buna. Çünkü devamlı etrafta koşturmak, zeka ürünü olamaz. Askerler devamlı koşturduklarından, onları vurmak oldukça zor. Hatta oyun kare atlıyorsa, daha da zor. Yine de, ağaç, kutu ve benzeri cisimler arkasına saklanarak size ateş edebiliyorlar ve başları sıkışınca, gidip birilerini çağırabiliyorlar. Hatta bazen fişek yakıp veya toz kaldırıp, helikopter de çağırıyorlar ki, işte bu sakat bir durum. Ayrıca, ben hayatımda bu kadar keskin nişancı düşman görmedim. Sniper, tüfek veya tabanca bile fark etmiyor. Metrelerce uzaktan bile vurabiliyorlar sizi. Hem de saklansanız bile. Burnunuzun ucunu görseler, hemen "Kim var orada?" demeye başlıyorlar. Siz de soğuk terler döküyorsunuz ve kısa bir süre sonra da iki kurşunla ölüyorsunuz.

Ses efektleri konusunda oyun çok başarılı. Ortam orman olduğu için, heryerden bir hayvan sesi geliyor. Kuşlar, böcekler. Surround sistemlerde, mükemmel bir ambiyans oluşuyor. Kapalı mekanlarda ise, "voinnnk vouuuvvvg" gibi sesler duyuyorsunuz ve bu çoğu zaman gerilimi artırıyor. Ayrıca düşmanlar aralarında sohbet ediyorlar veya "Sen bekle ben yardım çağırayım" gibi bir şeyler söyleyip adam toplamaya gidiyorlar. Görevlerin zorlu olmadığı ama görevi yerine getirmek için yapılması gerekenlerin zor olduğu oyunda, çok farklı tuzaklarla, düşmanlarla ve durumlarla karşılaşacaksınız. Bazen direk saldırmak mantıklı iken, bazen de gizlice ilerlemek hayatınızı kurtaracak. Genelde görevler biryerlere gitmek ve orada bir şeyler yapmak üzerine kurulu. Bu yüzden, mümkün olduğunca çevreyi dolaşmanız gerekiyor. Son olarak, karakterlerin grafikleri  sanki birer pehlivan gibi parlıyorlar ;) Süper modellenmişler, çok gerçekçiler.


Oyun Özellikleri
Firma         : Ubisoft
Türü           : Aksiyon
G. Tarihi   : 2010
Sürümü    : v1
   
Mac OS     : 10.5 +
islemci      : intel Core Duo 2.0 GHz +
Bellek        : 1 GB
Grafik        : 128 MB
Hard Disk : 4 GB
Oyun Görselleri
mac oyunlarõ