Left 4 Dead II
Left4Dead in 2. bölümünde; parçalanmış zombilerin bazı iç organlarını ve dokuları daha net ayırt edebiliyoruz. Buna bağlı olara oyunun kan efektlerinde bir artış olduğunu söylememe gerek yok sanırım. Oyun çok daha kanlı olmuş birincisine göre. Aynı zaman da alevlerin de geliştiğini görmek güzel.
 
Zombiler, ucubeler, hortlaklar… Hollywood sektörü, tiyatro ve romanların yıllardır işlediği olmazsa olmaz konulardan. Aslında o amaçla yazılmasa ve temelde bilim kurgu da olsa; “zombi” kavramının yapıtaşı olarak Mary Shelley’in 1818’de kaleme aldığı “Frankenstein” hatırlanır. Roman da; bir tıp öğrencisinin ölü insan organlarını bir araya getirip, elektrik yardımıyla hayat verdiği ucubedir o. Fakat; bu öğrenci bilemeden reel dünya da büyük bir izleyici kitlesi ve gelir kapısı olacak fitili de ateşlemiştir… Akabinde; roman, sinema ve tiyatro perdelerine sadık bir şekilde hizmet etmiştir, Frankenstein önderliğinde ki zombiler…

Ve sonraları yapımcılar, ucu açık ve işlevselliği çok geniş olan zombileri video oyunu olarak da biz oyuncuların beğenisine sundular. Daha çok korku-gerilim türünde ki yapımlarda boy gösteren ucubelerimiz zaman zaman komedi unsuru dahi oldular. 2006’da çıkan “Stubbs The Zombi” hatırladığım kadarı ile tebessüm ettiren diyaloglara, ince esprilere sahipti. Korku-gerilim, aksiyon türünde ki yapımlara örnek ise gerçekten çok fazla: Half-Life, Silent Hill, Resident Evil, Serious Sam, Painkiller, Doom serisi şimdilik aklıma gelenler. Bu furya da son dönemde en çok ilgi çeken yapım ise şüphesiz Valve Sofware’in geliştirdiği 2008 Kasım ayında XBOX ve PC’lerimize konuk olan Left 4 Dead. Akıcı, bağlayıcı hatta belli bir senaryo modu olmamasına karşın; çoklu oyuna getirdiği özellikler ve co-op destekli campaign modu sayesinde hatırı sayılır oyuncu kitlesini kendine bağladı ve kısa sürede popülerleşti. Devamının olacağını tahmin etmek abes değildi ve beklenen oldu. Oyunun ikincisi sadece bir sene sonra 20 Kasım 2009 tarihi ile tekrar PC ve XBOX versiyonu ile huzurlarımız da…

Left 4 Dead 2’ye geçmeden evvel; yapımcı Valve Software hakkında da 1-2 kelam etmek istiyorum müsaadenizle. 1996 kuruluşlu firmayı; uzun soluklu ve iz bırakan yapıtları ile tanıyoruz. Firmanın ilk oyunu; hali hazırda çoğu otorite için gelmiş geçmiş en iyi video oyun olarak gösterilen Half-Life serisi ve onun bir modu olarak yayımlanan, yapımcıların başarısını; “sürpriz” olarak değerlendirdiği, bir döneme damgasını vurmuş ve ana oyunu zaman zaman gerisinde bırakmış Counter-Strike… Çoklu oyuncu tutkunlarına kazandırdığı Team Fortress serisi de unutulmaması gerekenlerden. Left 4 Dead 2 duyurulduğun da aslında herkes sempatik ve karizmatik Bill, Francis, Louis, Zoey dörtlüsünden vazgeçilemeyeceğini, onların değişmeyeceğinden emindi. Özellikle üniversite öğrencisi kızımız Zoey hayranları… Fakat; Valve Software karakterler de değişime gitti ve onların yerini Nick, Ellise, Coach ve Rochelle aldılar. Bu ilk intiba da hayranlar tarafından hayal kırıklığı olsa da demo ile beraber yeni karakterlere de uyum sağlandı…

Karakterlerin görünüm ve biyografileri dışın da oyunu etkileyebilecek bir özelliği yok. Yani her karakterin ayrı ayrı kurtuluş mücadelesine etki edecek güçlü ve hassas noktaları yok. Dev cüssesi ile futbol koçu olan Coach’un yaptığını, çıtı pıtı bir haber muhabiri olan Rochelle’de rahatlıkla yapabilmekte. Bence karakterlerin de kendine has özelliklerinin olması strateji, taktiksel bilgileri daha fazla kullandırır ve oyundan alınan hazzı arttırabilirdi. Fakat serinin devamın da böyle bir sınıflandırmanın yapılacağını düşünüyorum. Valve Software de sanırım, oyun geliştirilmesi hususunda acele etmek istemiyor, zamana yayıyor.

Oyun, 1 görev içinde ki 4 kontrol noktasının her birine girdiğiniz anda kendini kayıt ediyor ve 5. kontrol noktası ile görevi başarmış olup bir şekilde kendinizi ilgili şehirden kurtarıyorsunuz. Ayrıca; bir dahaki sefer ölürseniz oyuna bu kayıt noktalarından başlıyorsunuz. Bu odalar sınırsız bir cephane, silah, sağlık paketi ve ağrı kesici haplar ile tam bir mühimmat deposu. Ve bu odalara kesinlikle zombiler giremiyor, kapısı kapalıyken elbet. Bazı bölümler oluyor ki zombilerin şehre sığmadığını düşünüyorsunuz. Sizin daha, güvenli odadan çıkmanızı beklemeden odanın kapısına üşüşüp ellerini kollarını demir parmaklıklardan sokup size ulaşmaya çalışıyorlar. Siz de haliyle bu keklikleri aman zombileri avlıyorsunuz. Oyun da tıpkı ilki gibi çok dikkatli ve stratejik ilerlemek gerekiyor. Hatta L4D2’ye eklenen yeni silahlar, yeni özel zombiler ve daha korkutucu tasarlanmış mekânlar ile artık kurtuluş daha da zor. Gruptan bir defa koptunuzmu, özellikle 4. kontrol noktasından sonra sonu ölümle tamamlanıyor. Fakat çevrimiçi co-op oynadığınız için diğerleri oyuna devam etmekte. Haliyle 4 kişi bile inanılmaz bir efor ile mücadele verirken sadece bir kişinin kaybı bile, hatta bırakın kaybını ağır derece de yaralanması bile oyunun gidişatını aleyhinize çeviriyor. L4D2’ de sağlığınız düştükçe ona göre de hızınız ve sıçrama mesafeniz giderek azalıyor. Bu durumda olan takım üyesine diğer takım arkadaşları sağlık paketini hiç tereddüt etmeden verebiliyor. Eğer ki bir karakterin sağlığı tamamen biterse, o kişi yer de kalıyor ve sadece tabancaları ile zombilere karşı koyabiliyor. Bu durumda ikense sağlığı 300HP’den hızla aşağı düşüyor. İşte bu bar tamamen bitmeden takım arkadaşınız sizi yerden kaldırırsa o zaman oyuna 20HP’lik sağlık ile devam edebiliyorsunuz.

L4D de olmayıp yanımıza eklenen bir teçhizat da elektroşok cihazı. Bunu takım arkadaşımız öldüğü vakit bir seferliğine kullanıp kendisini %50 sağlık ile oyuna döndürebiliyoruz. Yalnız bu cihaz bir el de yalnızca bir kişi kullanılabiliyor. Onun haricin de başka bir yeni eklentimiz de adrenalin iğneleri. Bu iğneler bizi olduğumuzdan daha hızlı hareket ettiriyor bir de sağlığımızı kısa zaman için arttırmış oluyor.  Silahlarımız ise ilk oyundan tanıdığımız Uzi, M-16 colt otomatik tüfek, tabanca, otomatik ve manuel pompalılarımız, avcı tüfeğimiz bizimle. Bunun üzerine Desert Eagle, Glock, susturuculu Uzi, SCAR yarı-otomatik hafif piyade tüfeği, AK-47 ağır piyade tüfeği, yarı-otomatik bir dürbünlü silah ve en yeni ve dikkat çekici özelliğimiz tam bir tank savar olan Granade Launcher… Yeni eklenen silahlar arasında. L4D2’nin bir başka yeniliği ise yakın dövüşlerde. Neredeyse her türlü, delici, kesici, kırıcı sağlam aracı kullanabilmekteyiz.


Oyun Özellikleri
Firma         : Valve
Türü           : Aksiyon, Savaş
G. Tarihi   : 2010
Sürümü    : v2
   
Mac OS     : 10.6.4 +
islemci      : Intel Core 2 Duo +
Bellek        : 2 GB RAM
Grafik        : 256 MB
Hard Disk : 12.2 GB
Oyun Görselleri
mac oyunlarõ