Bioshock
Kahramanımız yaptığı uçak seyahatinde, kaza sonucu uçağın okyanusa çakılması ile hayatta kalan tek kişi olarak göze çarpıyor ve gidebilecek başka bir yer olmadığı için uçak enkazının yanındaki deniz fenerine doğru yüzüyor ve hikayemiz de başlıyor.
 
1950'li yıllarda günümüz teknolojisini kıskandıracak düzeyde bir proje hayata geçirilir ve okyanusun  derin suları altında yaşayan büyük bir şehir kurulur. Bu şehir, sakinlerine hem muhteşem bir görsellik hem de şimdiye kadar denenmemiş bir imkan sunmaktadır. Fakat her güzel şeyde olduğu gibi yine bir takım işler ters gider ve ortam kaos alanına dönüşür. Baş karakterimiz ise yaptığı uçak seyahatinde, kaza sonucu uçağın okyanusa çakılması ile hayatta kalan tek kişi olarak göze çarpıyor ve gidebilecek başka bir yer olmadığı için uçak enkazının hemen yanındaki deniz  fenerine doğru yüzüyor ve hikayemiz başlıyor.

Oyuna ilk başladığımız anda dikkat çeken en önemli özellik grafikler. Yılın modası haline gelen Unreal Engine 3, Bioshock için seçilmiş en şık giysi olarak gözümüze çarpıyor. Başlangıçta yaptığımız ufak bir deniz altı gezisinde devasa görsellikteki su altı şehrini kabaca görmüş oluyoruz, ama bunlar görüntü olsun diye konulmamış. Hepsini sırası geldiğinde teker teker dolaşacağız. Maceramız boyunca gerekli tavsiyeleri telsiz aracılığı ile alıyoruz. Atlas isimli karakter bu sırada bize yardım eden biri. Yalnız olarak ilerlediğimiz bölümler boyunca sayısız düşmanla karşılaşıyoruz. Baktığımızda su altı sakinleri birbirlerine çok benzemekle birlikte her bir türün ayrı özellikleri olduğunu görüyoruz. Kimi direk saldırırken, kimisinin akrobatik hareketleri göze çarpıyor, kimi alev bulutu halinde kaybolup başka bir yerde belirirken, bunların yanında sadece üzerimize bomba atan düşmanlarda var. Tabii ki bu grubu iyimser halleriyle tanımlarsak "İnsan" grubuna giriyor. Düşman faktörünün ikinci grubunda "Makineler" bize merhaba diyor. Bazı odalarda kamera sistemleri bulunuyor ve bunlar etrafı kolaçan ediyorlar. Doğal olarak kameranın takip ışığına yakalanırsak alarm çalmaya başlıyor. Bu andan itibaren belirli bir süre boyunca üzerimize gözcüler yağmaya başlıyor. Bunların yanında yerinde sabit olup ateş edenler de mevcut. Düşmanların üçüncü kısmında ise en sevdiğim yaratık Big Daddy’ler bulunuyor. Kendilerine bir saldırı gelmediği sürece karşılık vermiyor ve yoluna gidiyorlar. Bazen tek başına görebileceğimiz Big Daddy, bazen de Little Sister ile birlikte görünüyor. İşte Big Daddy'nin en can alıcı noktası tam burası. Little Sister'a gelebilecek herhangi bir saldırıya karşı, anında harekete geçerek onu korumak için elinden geleni yapıyor. Yaratığın yüzündeki renkler sakinken sarı, kızdığı halinde ise kırmızı rengini alıyor. Yalnız bir Big Daddy'yi takip ettim. Etrafta küçük delikler var ki, Big Daddy'ler Little Sister'ları bu deliklere sokuyor. Bunun terside olması mümkün. Takibin sonunda Big Daddy üç kere deliğin yanına vurdu ve arkasından delikten küçük kızımız dışarı çıkıyor. Bu dev yaratığı öldürdüğümüz taktirde Little Sister çok üzülüyor ve "Hadi ayağa kalk" gibi sözler sarf ediyor. Bununla birlikte artık korumasız kalan Little Sister'ın kaderi ise tamamen bizim elimize geçiyor. Big Daddy'ler den iyi para çıkarken, Little Sister'lar da “Adam” maddesi için önemli. Öldürmek veya kurtarmak size kalmış ama bu seçeneklerin oyun sonuna etki edeceğini bir kez de ben söyleyeyim.
Yapmamız gereken görev sistemine baktığımız zaman sadece "Olup-bitmek" standardında olmadığını söyleyebilirim. Bir görevi yerine getirebilmek için öncelikle onun niteliklerine uygun olmak gerekiyor ve bu özellikler sizde yoksa o görevi yapamıyorsunuz. Bunun için kendinizi geliştirmeniz gerekiyor ve bu da ayrı bir görev teşkil ediyor. Böylece oyundaki muhteşem kurguyu daha iyi anlayabiliyorsunuz. Örneğin telepati yöntemi ile bir kapıyı açmanız gerekiyor, ama bu özellik sizde mevcut değil. O halde bu görevi askıya alıp telepati gücünü bulmak için ekstra bir göreve çıkıyoruz. Bu sıralarda yaratıklar bizi rahat bırakmıyor. Onlara karşı en büyük avantajlarımız olan silahlarımız var. Kazandığımız adam maddeleri ve paralar kendi gelişimimiz için önemli. Adam maddesi sayesinde kendi özel güçlerimizi (Plasmid) ve yetenek seviyemizi arttırma şansına sahip oluyoruz. Çevrede bulunan birçok geliştirme istasyonu farklı amaçlar için hizmet veriyor. Bunlar sayesinde mermi, sağlık çantası, bomba gibi eşyalara sahip olabiliyoruz. Silahlarımızı sadece tek kullanımlık olan özel istasyonlarda geliştirebiliyoruz.

Plasmid’leri sol elimiz yardımı ile uygulamaya koyuyoruz. Bunlar dondurma, yakma, elektrik verme, Big Daddy’leri hipnotize etme, sahte hedef kullanma, arıları rakiplerin üstüne salmak gibi güçler ve bu özellikleri aktif halde kullanabilmek için çevredeki serumlardan (Eye Hypo) kullanmamız gerekiyor. Eğer malzeme almak için para bulunmuyorsa işte burada “Hack” yeteneği devreye giriyor. Bu özelliği birçok makinede kullanabiliyoruz. Örneğin gözcü robotları hack ederek kendi tarafımıza çekebiliriz. Bununla birlikte çevrede gizli kalmış kapalı kasaların veya şifresini bilmediğimiz kapıların açılması için de hack yöntemine başvurabiliyoruz. Tabii bu o kadar da kolay değil. Her bir cihazın kendine göre zorluk seviyesi var ve yapılan bir yanlışta sağlık barımızda kayıplar meydana geliyor. Bununla birlikte bazen alarm devreye girerek gözcüler aktif oluyor. Belki de en eğlenceli aracımız ise fotoğraf makinesi. Düşmanlarımızın ilginç fotoğraflarını çekerek yüksek puanlar almaya çalışıyoruz. Eğer A alırsak mesela sağlık paketleri gibi ekstra bonuslar kazanabiliyoruz. Tüm bu görev sistemini düzenleyen ve neyin ne olduğunu açıklayan mükemmel bir de envantere sahibiz. "M" tuşuna basarak haritamızı ekrana getiriyoruz. Hemen sağ alt köşede yapılması gereken görevler, yardım gibi seçenekler de mevcut.

Unreal 3 modasının son gözdesi Bioshock, an itibari ile en gelişmiş grafiklere sahip olmakla birlikte şu ana kadar görmediğimiz kalitede su görsellerine sahip. İyi bir ekran kartına sahipseniz su faktörünü gerçek sanıp biz bez aracılığıyla monitörünüzü silmeye kalkışmayın. Konu itibari ile kapalı mekanlarda geçen oyunumuzun bölüm tasarımları oldukça başarılı, özellikle şeffaf tüp bağlantı geçitlerinden geçerken ki okyanus altı manzarası muhteşem. Bununla birlikte yanındaki ışıklandırmalar da sisteme tam oturmuş. Karakter tasarımları daha detaylı olabilirdi. Sesler ve atmosfer ise inanılmaz güzel. Diyaloglar, ambiyans hele ki Little Sister'ların duyguları öyle bir belli oluyor ki, inanılmaz(!) Bioshock'un fiziksel özellikleriyle de yeterli olduğunu düşünüyorum. Çevredeki  objeler hareketlere tepki verebiliyor.

Bununla birlikte yapay zeka yeterince başarılı. Yaratıklar tek olarak saldırdıkları gibi topluca da saldırıyorlar. Genellikle silah kullanan yaratıklar vur-kaç taktiği uygularken, elinde su borusu, İngiliz anahtarı gibi aletler bulunanlar ise hiç dinlemeden saldırıyorlar. Diğer güzel bir yön ise sağlıkları azaldığında etraftaki en yakın sağlık istasyonuna doğru koşmaya başlıyorlar. Yeniden yüzeyde olmak ne kadar güzel bir duyguysa, Bioshock'un da tamamlanıp elimizde olması bir o kadar güzel bir duygu.


Oyun Özellikleri
Firma         : Feral Interactive
Türü           : Aksiyon, Macera
G. Tarihi   : 2010
Sürümü    : v1.01
   
Mac OS     : Leopard 10.5.8 +
islemci      : Intel 1.8 GHz +
Bellek        : 1.5 GB
Grafik        : 128 MB
Hard Disk : 7.4 GB
Oyun Görselleri
mac oyunlarõ