Star Wars Empire at Wars
LucasArts verdiği oyunu tasarlarken verdiği bütün sözlere tamamen uydu. Mükemmel bir uzay savaşı, mükemmel bir senaryo ile bizlerin karşısına sürdü…
 
Guzel bir başlangıç filmi izledikten sonra Campaign ekranına geliyorsunuz. Sıradan bir oyuncuysanız fazla heyecanlanmanıza gerek yok, fakat sıkı bir SW tutkunuysanız kemerlerinizi bağlayın! Oyuna girdiğimizde Return of The Jedi filminden aşikar olduğumuz Ölüm Yıldızı'nın balkonuna benzer bir balkondayız. Neredeyse bir gezegen büyüklüğünde olan Ölüm Yıldızı'nın hangi balkonunda olduğumuzu ise bilmek güç :)

Güzel bir menüyle karşılandık. Aslında stratejide pek iyi olmadığımı bilsem de, hemen hemen herkes tarafından bilinen Skirmish bölümünde Alderaan haritasını açıp oyuna daldım. İmparatorluk güçleri tabii ki her zaman daha güçlü, daha kuvvetli, daha teknolojik. Oyundaki Skirmish menüsü neredeyse diğer tüm stratejilerdeki gibi. Renk seçiminden hangi takımda olduğunuzu size soruyor. Bu kısımda yabancılık çekeceğinizi sanmıyorum. Oyunda doğal olarak imparatorluk güçlerini seçtim :) İlk olarak 3 Fırtına Birliği taburu beni bekliyordu. Neredeyse bu yüzlere alışığızdır hepimiz. Sonra bana ait olan birimleri inceledim. Kontrollere alışana kadar haritada bir o tarafa, bir bu tarafa döndüm :) Kendime geldiğimde sırayla birimlerden birer güç birimi seçtim ve oyuna dahil ettim. Önce örümceğe benzeyen gemilerden, sonra Fırtına Birliği taburlarından ve Scout Birliğinden birkaç tabur yaptım. Tamamıyla savaşa hazır olduğum söylenemezdi ama Asi'lerin güçlerini bastıracak kadar iyi olduğumu biliyordum. Evet! O kadar güçlüydüm ki Asi'ler tüm birimleri tükenince zavallı R2-D2'yu ve 3PO'yu yolladılar :)

Oyundaki birimlere iyi bir yenilik gelmiş. Bu öyle bir şey ki, çok işe yarıyor. Mesela 15 Fırtına Birliği taburu yaptıysanız, bu taburların hepsi haritada avare avare dolaşmıyor. İstediğiniz zaman yan taraftaki küçük menüden taburları oyuna dahil ediyorsunuz ve sonra savaşmaya başlıyorsunuz. Taburlar ne olursa olsun, onlara haritaya dahil eden gemilerin farklılığı ve inişlerindeki gerçekçiliği çok göz alıcı ve hoş bir detay. Yani bir taburu haritaya dahil eden bir İmperial Shuttle, savaş alanına iniyor ve taburu bıraktıktan sonra geri havalanıyor.

Skirmish'deki yarım saatlik keşfimden sonra, oyunun diğer bölümlerine hazırdım. Campaign modu'na girdim. Bu sefer Asi güçlerini seçtim. Zorluk seviyesini kolay yapıp oyunu başlattım. Bu sefer beni bekleyen neredeyse her film, her oyun, her çizgi romanın başından tanıdığımız intro'ydu. Campaign açıldığında kendimi uzayda buldum. Kuat Drive Yards'dan bildiğimiz Kuat sistemindeydik. Neredeyse galaksideki en küçük biriminden, dev gibi Süper Star Destroyer'lerin inşa edildiği yeri yok etmek için buradaydık. Her ne kadar ismini bilsek de, ilk defa burayı görmemiz hoş bir duyguydu. Yine buradan anlayacağımız gibi, Bu bölüm Asi'lerin stratejik olarak önde olduğunu vurguluyor, Direk olarak kaynağı vurduğunu gözler önüne seriyordu. Elimde, 5 adet 1'i ana gemi olmak üzere 4 Corellian Corvette vardı. Gemilerin ayrıntıları yine gözümüze şenlik bir şekilde tasarlanmış. Yalnız uzayda gemilerin hareketi denizde yüzen gemiler gibi olması pek kabullenemediğim bir ayrıntıydı. Gerçi oyun şirketinin de 3 boyutlu bir gemi kontrolünü yapması için epey kafa yorması gerekirdi.

Buna rağmen uzay savaşlarında ilerledikçe o ayrıntıyı unuttum bile. LucasArts verdiği söze tamamen uyuyordu. Mükemmel bir uzay savaşı, mükemmel bir oyun. Oyundaki Hero'lardan bahsetmemek olmaz tabii ki... Aslında Galactic Conquest'teyken sadece bir bölüm için Revenge of The Sith'in birkaç yıl sonrasına gidiyorduk. Ayrıca imparatorluğun Campaign bölümünün başlangıcında orduya Darth Vader önderlik ediyor. Hero'ları küçümsemeyin. Mesela Vader'ın Crush ve Push gücünü, 10 AT-ST zor yapıyor. Koskoca ordunun aynı anda ateş açıp yok etmeye çalıştığı binayı Vader'ın bir kol haraketiyle yapması ise gerçekten eğlenceli. İmparatorluk için, Vader'ın dışında Emperror ve Mara Jade de var. Aslında Mara Jade'i bir Sith Assasin olarak bilsek de, elindeki Blaster ilginç geldi. Bunun dışında Emperror'un ne kadar güçlü olduğunu söylemeye gerek yoktur herhalde. Lighting'i ile düşman güçlerini kızartma yapıyor!

Uzay savaşındayken gemilerle ilerlerken fondaki Gezegenin halkalarının haraket etmesi hoş bir detay olarak gözüme çarptı. Corvette'lerimin etrafında uçuşan birer sinek gibi dolaşan TIE'lar, gerçekten sinek gibi avlanıyordu. Patlayan gemilerin, tıpkı filmlerdeki gibi aheste aheste parçalanması ve içten patlaması çok güzel detaylardı. Yani her şey yerine oturmuştu. TIE'lar kolay yok oluyor, diğer büyük gemiler güçlerimi zorluyordu. Uzayda olduğu gibi zemin savaşlarında da aynı mevzu söz konusuydu. Tüm gemilerin haraketleri, Ateş açma stilleri birebir aynıydı. Fakat tüm bu güzelliklerin yanı sıra oyunda mantık hataları da mevcut. Koskoca AT-ST'lerimin bir Asi Asker taburunu yok etmesi için 1 dakika uğraşmasından tutun da, sizi yok etmek isteyen TIE'ların aptalca etrafınızda dolanması bunlara birer örnek. Ayrıca galaksinin en hızlı gemileri olan A-Wing'lerin epey yavaş gitmesi de garibime gitti... Ama yinede bu kusurlar kendini oyunun akıcılığına ve zevkine bırakıyor, Tüm ayrıntılar gözümüzden silinmeye başlıyor.

Görevlerde sıradan bir strateji gibi şekillendirilse de, işin içinde Star Wars ruhu olunca tabii fikrimiz değişiyor. Tüm görevleri zevkle atlıyoruz. Bende Campaign bölümünde birkaç görev yaptıktan sonra bir diğer bölüme geçmek için sabırsızlanıyordum. Sıra Galactic Conquest'deydi. Bu kısma Star Wars Rebellion adlı eski bir oyundan aşikardık. Öncelikle elimizdeki gezegenlerdeki filoları belirliyor, daha sonra bize verilen görevlere göre filolarımızı gereken sisteme yolluyorduk. Burada da yine aynı şey söz konusu. Tek farkı, yenilenmiş olması ve daha gerçekçi olması. Savaşa başladığımızda Yine uzay savaşı kontrollerine dönüyor ve bize verilen göreve uyarak gerekenleri yapıyoruz. Oyuna tam tekmil başlamak istiyorsanız, Tutorial bölümünü denemenizi öneririm.

Oyunun grafikleri tatmin edici. Gelelim ses ve müziğe. Her Star Wars oyununda olduğu gibi müzik en mükemmel detay. Filmlerden tanıdığımız, John Williams tarafından bestelenmiş müzikler yine bizi, gerek oyun içinde, gerek menülerde bekliyor. Tüm ateş sesleri, gemilerin uçuş sesi, TIE'ların çıkardığı çığlığa benzer ses, askerlerin adımları ve daha bilimum detay çok güzel işlenmiş ve oyuna harmanlanmış. LucasArts'ın özverisi ile Petrogylypth'in strateji oyunlarındaki tecrübesi birleşince ortaya çıkan oyunun ne olacağını, aslında yapımcı şirket belli olduğunda tahmin etmiştik. Eğer bir Star Wars tutkunuysanız bu oyunu mutlaka alıp oynamalısınız, hatta bir strateji tutkunun bile kaçırmaması gereken bir oyun.


Oyun Özellikleri
Firma         : LucasArts
Türü           : Strateji
G. Tarihi   : 2008
Sürümü    : v1.05
   
Mac OS     : 10.5 +
islemci      : Intel Core Duo +
Bellek        : 512 MB RAM
Grafik        : 64 MB
Hard Disk : 3.5 GB
Oyun Görselleri
mac oyunlarõ